„Thorgal. Pieśń Przeznaczenia” – inna strona komiksu

W marcu 2026 roku w trzech polskich miastach odbędzie się wyjątkowe wydarzenie artystyczne: „Thorgal. Pieśń Przeznaczenia”. To pierwsza w Polsce multimedialna opowieść koncertowa inspirowana jednym z najważniejszych europejskich komiksów. Publiczność zanurzy się w surowym, mitycznym świecie Thorgala Aegirssona, bohatera kultowej serii autorstwa Grzegorza Rosińskiego i Jeana Van Hamme’a. Projekt przeniesie widzów w uniwersum, w którym splatają się nordyckie mity, dramatyczne wybory i walka z przeznaczeniem.

Jest to pierwsze tak niezwykłe widowisko w historii polskiej sceny muzycznej, które przenosi na scenę literaturę – dodatkowo tak nietypową, jaką są komiksy. Podczas wydarzeń widzowie będą mogli zobaczyć zanimowane fragmenty ich ulubionej serii w połączeniu z żywą muzyką, narracją, efektami dźwiękowymi, co razem stworzy  niepowtarzalne doświadczenie. „Thorgal. Pieśń Przeznaczenia” nie jest tradycyjnym koncertem — to fabuła opowiedziana dźwiękiem, obrazem i emocją, która pozwoli na nowo odkryć jeden z najważniejszych komiksowych światów. Sama seria komiksów „Thorgal”, wydawana od 1977 roku, zdobyła status kultowego dzieła nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. Inspiracją projektu jest twórczość Grzegorza Rosińskiego, którego ilustracje ukształtowały wyobraźnię wielu pokoleń czytelników.

Dziś ta historia otrzymuje nową formę — a jej piewcami będzie trzech artystów polskiej sceny muzycznej, którzy zostaną ogłoszeni wkrótce. Publiczność doświadczy połączenia muzyki instrumentalnej, elektroniki i narracji z wizualnym światem komiksu.

W ramach projektu „Thorgal. Pieśń Przeznaczenia” zaplanowane zostały trzy koncerty:

• Katowice — Spodek — 11 marca 2026
• Warszawa — COS Torwar — 25 marca 2026
• Gdańsk — ERGO Arena — 28 marca 2026

Organizatorem wydarzeń jest endorfina events – agencja eventowa na rynku obecna już od 15 lat, z sukcesem tworzy historie lokalnie, międzynarodowo, jak i rozwija kolejne kompetencje chociażby z zakresu nowych technologii. Pracuje dla topowych polskich i globalnych marek i ma w swoim portfolio eventy w kilkunastu europejskich krajach. Od produktowego eventu a później także festiwalu Maybelline NY Music Stories, 30-lecia Rossmanna w Polsce, pływającej sceny H&M Loves Music, aż po projekt Beksiński.Live (tworzony wspólnie z L2L – Live 2 Listen), nagrodzony złotem w jednym z najważniejszych globalnych konkursów branżowych BEA.

Bilety na wydarzenie są do nabycia na eBilet.pl

Źródło: Informacja prasowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *